★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ سال دیگر، بهره‌برداری از 2 فاز پارس با10 ماه تاخیر

فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با حدود 10ماه تاخیر در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: مهمترین دلیل تاخیر در بهره‌برداری از فازهای 17 و 18پارس جنوبی تغییر در شیوه تامین مالی این فازهاست که سبب شد تاخیری 10 ماهه بر این فازها تحمیل شود.
آفتاب: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با حدود 10ماه تاخیر در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: مهمترین دلیل تاخیر در بهره‌برداری از فازهای 17 و 18پارس جنوبی تغییر در شیوه تامین مالی این فازهاست که سبب شد تاخیری 10 ماهه بر این فازها تحمیل شود. 

سهراب قشقایی در توضیح این مطلب افزود: ابتدا قرار بود تامین مالی این فازها به شیوه فاینانس صورت گیرد و در این راستا حتی مذاکراتی با بانک‌های اروپایی و فاینانسورها صورت گرفت. 

او گفت: هر چند مذاکرات در مراحل ابتدایی خوب پیش می‌رفت اما با این حال شرایط بین‌المللی سبب شد امکان عملی شدن مذاکرات فراهم نباشد. 

او گفت: با کنار کشیدن بانک‌های اروپایی از تامین مالی این فاز، ‌معطلی در حدود یک سال بر پروژه تحمیل شد اما با تصمیمات جدیدی که از سوی شرکت ملی نفت اتخاذ شد دوباره عملیات توسعه فازها به راه افتاد و توانستیم کار را پیش ببریم. 

قشقایی ادامه داد: شرکت ملی نفت تصمیم گرفت برای مقابله با این تحریم‌ها از منابع داخلی خودش در توسعه این فازها استفاده کند. 

او با اشاره به این که توسعه میدان‌های مشترک از اولویت‌های اصلی وزارت نفت است، گفت: در حال حاضر توسعه پارس جنوبی مهمترین برنامه کاری شرکت ملی نفت تلقی می‌شود و از این رو قرارداد همه فازهای باقیمانده پارس جنوبی نیز منعقد شده است. 

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تداوم عملیات و عدم تغییر شرایط تا پایان سال آینده فازهای 17 و 18 به بهره‌برداری برسند. هر چند تحریم‌ها ممکن است خللی در برنامه‌های اجرایی ایجاد کند اما بدون تردید با معرفی طرح‌ها و برنامه‌های جایگزین امکان تعطیلی کارها در پارس جنوبی نیست و فعالیت‌ها کماکان ادامه دارد. 

او با اشاره به این که میزان پیشرفت فیزیکی فازهای 17 و 18 از 50 درصد عبور کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر کارها بر طبق برنامه بازنگری شده برای توسعه این میدان‌ها پیش می‌رود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد