★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ برخی برای انحصار دانشگاه آزاد تلاش می‌کنند

برخی برای انحصار دانشگاه آزاد تلاش می‌کنند
جام جم آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلات و موانعی که دانشگاه آزاد اسلامی و دست‌اندر کاران آن برای ایجاد و توسعه این مرکز بزرگ علمی متحمل شدند، از گشاده رویی ، تیزبینی و کمکهای حضرت امام ( ره ) در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به نیکی یاد کرد.

وی تصریح کرد: امروز این شجره طیبه عظیم و بالنده با قدرت و به پشتوانه‌ی اعضای خانواده علمی و دانشجویی‌اش به سوی قله‌های بزرگ علمی در داخل و خارج از کشور در حرکت است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی وی همچنین با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی هیچ زمانی بدون مشکل و تنگنا نبوده است، تاکید کرد:‌وقتی مرکز عظیم علمی چون دانشگاه آزاد اسلامی با این گسترش و وسعت شکل گرفته است، برخی تلاش می‌کنند آن را در انحصار خود بگیرند.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیات امنای استانی مناطق ? و ?? دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مشکلات و موانعی که این دانشگاه و دست‌اندر کاران آن برای ایجاد و توسعه این مرکز بزرگ علمی متحمل شدند، گفت: امروز این شجره طیبه عظیم و بالنده با قدرت و به پشتوانه‌ی اعضای خانواده علمی و دانشجویی‌اش به سوی قله‌های بزرگ علمی در داخل و خارج از کشور در حرکت است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر همان نیاز ابتدای انقلاب به تحصیل دانش در مقاطع تکمیلی و بالاتر از کارشناسی به شدت مشاهده می‌شود و خوشحالیم که باز هم دانشگاه آزاد در این زمینه مسئولانه وارد شده که ثمرات تصمیمات مسئولان آن در این زمینه در آینده نزدیک مشاهده خواهد شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت بالای علمی که در میان ایرانیان داخل و خارج از کشور در مقاطع بالا وجود دارد تصریح کرد: اگر زمینه‌های تحقیقی و علمی خوب و مناسبی در داخل کشور فراهم شود، اساتید و دانشمندان ایرانی داخل و خارج از کشور مشتاقانه بار تحصیلات تکمیلی و تحقیقات را در ایران به دوش خواهند کشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که در هیچ کشوری دولت نمی‌تواند به تنهایی بار علمی و دانشگاهی را به دوش بکشد، ایجاد و پیدا کردن منابع جدید مادی و علمی به غیر از شهریه را یکی از نیازهای کنونی جامعه علمی و دانشگاهی و صنعتی کشور خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه نیز پیشتازی خود را حفظ کرده و تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ی انرژی‌های نو (باد، خورشید، آب، سواحل و غیره ) را آغاز کرده که به یاری خداوند نتایج و ثمرات آن به ملت و کشور برسد.

وی حرکت به سمت دانش محوری را اصل و اساس سند چشم‌انداز ?? ساله کشور خواند و گفت: حرکت در جهت بهره‌وری انسانی و آمایش سرزمین، پیشرفت، توسعه و رفاه مادی و معنوی کشور را تضمین خواهد کرد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تبدیل ایده‌ها و تحقیقات دانشجویی به طرح‌های کاربردی را از وظایف مهم دانشگاه و مسئولان کشور خواند و تصریح کرد: ما زمانی خواهیم توانست از ثمرات علم و دانش بهره‌مند شویم که این طرح‌ها و ایده‌ها به سرمایه‌ و ثروت در جهت رفاه و پیشرفت جامعه تبدیل گردد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی هیچ زمانی بدون مشکل و تنگنا نبوده است، تاکید کرد:‌وقتی مرکز عظیم علمی چون دانشگاه آزاد اسلامی با این گسترش و وسعت شکل گرفته است، برخی تلاش می‌کنند آن را در انحصار خود بگیرند.

وی در ادامه تمرکز‌زدایی از دانشگاه آزاد را حرکت مبارکی خواند که طی سال‌های گذشته شکل گرفته و افزود: تشکیل‌هیات‌های امنای استانی که اکنون به ?? استان رسیده است نوید پیشرفت کمی و کیفی این دانشگاه را در سال‌های پیش رو خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد