★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ عضویت پزشکی قانونی در ستاد مبارزه با مواد مخدر

عضویت پزشکی قانونی در ستاد مبارزه با مواد مخدر
جام جم آنلاین: مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور باید عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور ، دکتر حمید صرامی در دومین روز همایش آموزشی آشنایی با مواد مخدر و روش های تشخیص آن با اشاره به نقش سازمان پزشکی قانونی کشور در شناسایی مواد مخدر جدید گفت: با توجه به اینکه معتادان دستگیر شده و یا افراد فوتی برای تشخیص به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند، این سازمان می تواند با انجام تحقیق و مطالعات کاربردی نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان در کشور ایفا کند.

وی پیشنهاد کرد: برای هم افزایی و همکاری بیشتر بین سازمان پزشکی قانونی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر پیشگیری، تفاهم نامه ای بین دو سازمان امضا می شود.

 دکتر صرامی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته سالانه 2 هزار نوع ماده مخدر در جهان مورد استفاده قرار می گیرد که هزار نوع آن در ایران موجود و شناخته شده است.

به گفته مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، الگوی مصرف معتادان به طور دایم در حال تغییر است و برای هر قشر یک نوع ماده مخدر جدید وارد بازار می شود.

وی همچنین از ورود ماده مخدر جدیدی به کشور خبر داد و افزود: در هفته گذشته ماده مخدر جدیدی به نام مفدرین وارد کشور شد که اثرات آن همانند روان‌گردان‌ها است و برای شناسایی بیشتر، در حال تحقیق روی این ماده جدید هستیم.

دکتر صرامی در پایان نسبت بر لزوم توجه بیشتر سازمان ها و دستگاه های ذیربط به امر آموزش و پیشگیری از مواد مخدر تأکید کرد.

شایان ذکر است همایش آموزشی آشنایی با مواد مخدر و روش های تشخیص آن از روز گذشته به مدت دو روز برای مدیران کل پزشکی قانونی استان ها در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران (کهریزک) در حال برگزاری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد