★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ ایران باید مشکلات جهانی را حل کند


ایران باید مشکلات جهانی را حل کند

 به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل شبکه ایران، احمد اویحیی روز یکشنبه وارد تهران شد و سپس در ساختمان ریاست جمهوری با محمد‌رضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون مسایل مورد علاقه دو جانبه، منطقه و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند و بر حل مشکلات جهان اسلام تاکید کردند.
 
احمد اویحیی، نخست‌وزیر الجزایر و یکی از چهره‌های تاثیر‌گذار در مدیریت این کشور همچنین شب گذشته با منوچهر متکی وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد.
 
در این دیدار روند رو به گسترش روابط دو جانبه در کلیه ابعاد، آخرین تحولات منطقه و مهم‌ترین مسایل بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
نخست وزیر الجزایر با اشاره بر اراده جدی مقامات دولت الجزایر، ارتقای سطح همکاری‌ها در زمینه‌‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.
 
رییس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این دیدار نخست‌وزیر الجزایر را در جریان تحولات منطقه قرار داد و احمد اویحیی نیز از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تقدیر کرد.
 
احمد اویحیی، نخست‌وزیر الجزایر عصر دیروز یکشنبه به دعوت محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیئت بلند‌پایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. کمیسیون عالی مشترک ایران و الجزایر امروز دوشنبه برگزار می‌شود. 
 
عضویت الجزایر در سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت(اوپک)، اتحادیه آفریقا، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، اتحادیه کشورهای ساحلی دریای مدیترانه و چندین اتحادیه، سازمان و مجمع منطقه‌ای دیگر نشان از اهمیت این کشور در قاره آفریقا دارد. 
 
سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به الجزایر در شهریور ماه امسال (پیش از عزیمت به نیویورک‌) و دیدار رییس‌جمهوری الجزایر در حاشیه نشست گروه 15 در مهرماه گذشته با مقامات ایرانی نیز بیانگر اراده مقامات بلند پایه دو کشور در بسط و تعمیق روابط دو‌جانبه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد