★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

نخستین کنفرانس میراث شهری درکشورهای اسلامی برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس میراث شهری درکشورهای اسلامی برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس میراث شهری در کشورهای اسلامی با هدف برجسته کردن منافع اجتماعی و ارزش افزوده اقتصادی، ایجاد اشتغال و فرصت‌های دیگر اقتصادی و اجتماعی از طریق فعالیت‌های وابسته به حفاظت و احیا سایت‌های تاریخی و میراث شهری گذشتگان، به‌زودی در عربستان سعودی برگزار می‌شود.


نخستین کنفرانس میراث شهری در عربستان
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ میترااسدنیا ـ کنفرانس میراث شهری کشورهای اسلامی به منظور ارزیابی وضعیت کنونی معماری و میراث شهری در کشورهای اسلامی و تعیین چارچوب‌های مناسب برای فعالیت‌های آتی درتوسعه اقتصادی اجتماعی، با حمایت ملک عبدال.. و عبدالعزیز ال سعود و در همکاری با موسسات جهانی نظیر سازمان توریسم جهانی در این کشور برگزار می‌شود.
 
این کنفرانس که با سازماندهی و میزبانی کمیسیون توریسم وعتیقه جات عربستان سعودی و با حمایت مادی و معنوی مقامات مسئول و نگهبانان دو مسجد بزرگ مکه و مدینه از 23 تا 28 ماه مه سال جاری -2010- در هتل بین‌المللی ریاض برگزار می‌شود، به بررسی نقش میراث شهری در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورهای اسلامی اختصاص دارد.
 
جلب توجه عمومی به اهمیت حفاظت و نیز ضرورت بازگرداندن سکنه این شهرها در برخی نواحی متروک و استحکام بخشی ساختمان‌ها ومراکز شهری و احیای دوباره سنت‌های روستایی، بکارگیری نقش اقتصادی میراث شهری در کشورهای اسلامی و پیوند دادن تلاش‌ها و مقامات مرتبط با این موضوع در کشورهای مختلف اسلامی از اهداف مهم در برگزاری این کنفرانس است.
 
اهمیت نخستین کنفرانس بین المللی میراث شهری درکشورهای اسلامی عمدتا درتلاش‌ها برای برجسته کردن نقش فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نیز جنبه‌های توریستی میراث شهری و معماری تاریخی در شهرهای اسلامی به عنوان بخش کلیدی در توسعه کشورهای اسلامی است.
 
همچنین ایجاد سیاست‌های دو سویه و به کارگیری مکانیسم‌های کارآمد و استفاده از طراحی مناسب در طرح‌ها و پروژه‌های متعدد عمرانی و همکاری‌های متقابل میان کشورهای مختلف در حوزه میراث شهری دنیای اسلامی ازدیگر مواردی است که براهمیت این کنفرانس می‌افزاید.
 
درجریان برگزاری این کنفرانس شهر ریاض پایتخت این کشور نیز محل برگزاری نمایشگاه بزرگی است که شامل عرضه انواع خدمات ازسوی موسسات و شرکت‌های تجاری ملی و بین المللی است.
 
نمایشگاه صنایع دستی نیز با شرکت فعالان عرضه طراحی و ساختمان‌سازی در دانشگاه شاهزاده سلطان این شهر برگزار می‌شود.
 
طیف متنوعی از انواع آثار میراثی و هنر فولکلوریک در مرکز تحقیقات تاریخ، فرهنگ و هنر ریاض با همکاری کمیسیون توریسم و عتیقه جات ضمن نمایش آثار و شاهکارهای میراث فرهنگی موجود در موزه ملی این کشور عرضه می‌شود.
 
 شهر جده نیز به طور همزمان میزیان فعالیت‌های گسترده‌ای است که شامل برگزاری مراسم «هفته میراث شهری» در دانشگاه ملک عبدالعزیز و شهرداری جده که نمایشگاه میراث شهری را در این شهر تاریخی از 24 تا 28 ماه مه برگزار می‌کند.
 
کمیته امور تجاری در جده نیز در تلاش دیگری شاهد برگزاری سمپوزیوم سرمایه گذاری در مزاث شهری است که 24 ماه مه سال جاری برگزار می شود.
 
دانشگاه اسلامی شهر تاریخی مدینه نیز هفته میراث شهری را همراه با نمایشگاه آثاری با همین عنوان از 23 تا 28 ماه مه سالجاری برگزار می‌کند. شهر العلا نیز نمایشگاه صنایع دستی را همزمان با این مراسم برگزار می‌کند.
 
بنا به همین گزارش مراسم هفته میراث شهری علاوه بر این ازسوی مقامات وزارات آموزش و پرورش عربستان با برنامه‌های متعددی در میدان اصلی شهرها و در تمام مراکز آموزشی و مدارس و کالج‌های این کشور با برگزاری انواع مسابقات شعرو نقاشی با محور میراث شهری اسلامی برگزار می‌شود.
 
استان تبوک، الجوف و الحجاز هم از دیگر استان های عربستان سعودی است که شاهد برگزاری مراسم متعددی است
نظرات 1 + ارسال نظر
Manijeh Askvyy یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ق.ظ http://manijehaskvyy.blogsky.com/

درودهای فراوان به مدیر مسئول محترم:
همکاران عزیز، شما را به وبلاگ رهروان بابک خرمدین با مقاله جدید دعوت می کنم از نقدهای خوبتان دریغ نورزید با تشکر همکار شما منیژه
http://manijehaskvyy.blogsky.com/:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد