★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

عرضه کتاب«کوچه نقاش ها» در نمایشگاه تهران

 عرضه کتاب«کوچه نقاش ها» در نمایشگاه تهران
عرضه کتاب«کوچه نقاش ها» در نمایشگاه تهران

کتاب«کوچه نقاش‌ها» در بر دارنده خاطرات سید ابوالفضل کاظمی، همرزم شهید چمران از سوی انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

 
 عرضه کتاب«کوچه نقاش ها» در نمایشگاه تهران
 

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این اثر در برگیرنده زندگینامه و خاطرات سید ابوالفضل کاظمی از دوران کودکی تا پایان سال  1367 است که مصاحبه و تدوین آن را راحله صبوری انجام داده است.

ابوالفضل کاظمی، از رزمندگانی است که در کنار شهید چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان «دستمال سرخ‌ها» در کردستان جنگیده است.

 او با شروع فعالیت‌ ضدانقلاب ها در کردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به کردستان رفت، آنان در درگیری‌های سنندج و پاوه به گروه شهید چمران پیوستند و بعد از آن در گروه «دستمال ‌سرخ‌ها» با شهید اصغر وصالی همکاری داشتند.

وی همچنین در فعالیت‌های انقلابی شرکت داشت و عضو کمیته استقبال از امام‌‌ خمینی(ره) در زمان ورود ایشان به کشور بود.

ابوالفضل کاظمی تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها ماند و بارها در عملیات مختلف مجروح شد.

از دیگرسوابق وی در دوران دفاع  مقدس می توان به فرماندهی گردان میثم لشکر 27 محمد‌رسول‌ الله (ص) در سال 1365 اشاره کرد که به همراه شهید اصغر ارسنجانی در عملیات‌ کربلای 5 و 8 حاضر شدند.

کاظمی متولد سال 1335 در تهران و از یک خانواده‌ سنتی  است و درمصاحبه ها با لحن ساده و صمیمی و به تعبیری ادبیات پهلوانی صحبت کرده است که این مهم، یعنی لهجه اصیل تهرانی و حفظ آن در تالیف کتاب در مستند بودن آن، نقش زیادی دارد.
اطلاعات این کتاب به شیوه مصاحبه تهیه و در ادامه بر اساس توالی تاریخی وقایع و مکان ها تدوین شده است. این خاطره نگاری در 16 فصل  با تمرکز بر حوادث جنگ و اشاره به برخی از رخدادهای انقلاب با لحن راوی، در مدت 2 سال ، تنظیم شده است.

گفتنی است، این کتاب تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که برای نخستین بار از سوی انتشارات سوره مهر در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد