★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ محققان اعلام کردند: انار مفید برای بیماران کلیوی ودیابتی

محققان اعلام کردند:
انار مفید برای بیماران کلیوی ودیابتی
جام جم آنلاین: دانشمندان در تحقیقات خود نشان دادند آب انار که یک میوه کاملا ایرانی است علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روی بیماران دیابتی و افراد با فشار خون بالا دارد می تواند به بیماران دیالیزی نیز کمک کند.

به گزارش مهر، نتایج مطالعات پیشین نشان می داد که آب انار می تواند خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. از آنجا که این میوه یک منبع غنی از مواد آنتی اکسیدان است می تواند به خصوص در بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا، کلسترول و فشار خود را پایین نگه دارد.

همچنین سال گذشته محققان برنامه تحقیقات سرطان سینه و مرکز بیولوژی سلول های سرطانی در کالیفرنیا کشف کردند که این میوه کاملا ایرانی سرشار از یکسری ترکیباتی به نام «آلاگیتانین» است. آلاگیتانین ها اثر ضد تکثیر سلول های سرطانی دارند و به ویژه نقش مهمی در کاهش خطر بروز سرطان سینه ایفا می کند.

اکنون گروهی از دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در اجلاس سالانه انجمن کلیه شناسی آمریکا ارائه کرده اند دریافتند که آب انار می تواند به بیماران کلیوی که تحت دیالیز قرار دارند نیز کمک کند.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج بر روی 101 بیمار دیالیزی به صورت رندم به دو گروه تقسیم شدند. برای گروه اول آب انار و برای گروه دوم پلاسیبو (داروی بی اثر) در آغاز هر دیالیز به مدت سه بار در هفته در طول یکسال تجویز شد.

نتایج این آزمایشات نشان داد که بیماران گروه درمان شونده از حداقل التهاب و استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد رنج می بردند. همچنین درصد بستری شدن بیماران درمان گیرنده به سبب عفونت های ناشی از دیالیز به حداقل رسید.



اخبار مرتبط: 
خبر سلامتی
زندگی سالم
آب انار بنوشید
محققان اعلام کردند:

غذای سلا‌متی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد