★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ بیانیه موسوی برای 16 آذر

اگر پالیزدار در زمانی که به مرخصی می‌رود و یا حتی آزاد می‌شود باز هم دست به اعمال مجرمانه بزند بار دیگر جرم دیگری متوجه وی شده و این بار نیز به محاکم قضایی احضار می‌شود.

  فارس - حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه  در چهارمین نشست خبری خود که با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد، گفت: اینکه موسوی در آستانه آذرماه بیانیه‌ای صادر کرده و مجدداً در ادعاهای خود در زمان فتنه اصرار ورزیده است تنها باعث شده تا برگ دیگری بر اعمال مجرمانه وی و پرونده او اضافه شود.


وی ادامه داد:‌ قرار نیست این بیانیه صادر کردن‌ها روال عادی شود و امثال این فرد اگر این رفتار خود را ادامه دهند با آنها برخورد خواهد شد.

* مهدی هاشمی مانند هر متهمی به اتهاماتش رسیدگی می‌شود

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری در پاسخ به اینکه بالاخره سرنوشت مهدی هاشمی چه خواهد شد، گفت: این فرد نیز مانند هم متهمی به محض ورود به ایران به اتهاماتش رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: در ذیل نامه ابلاغیه به مهدی هاشمی قید شده که اگر فرد مورد ابلاغ در مدت مقرر مراجعه نکند به محض ورود بازداشت خواهد شد و حکم جلب دارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: من روزانه بیش از 20 نامه که حاوی درخواست‌های مردم است به دستم می‌‌رسد که مهدی هاشمی نیز یکی از این افراد است البته باید بگوییم هنوز هم در صحت این موضوع که این نامه نوشته شده این فرد باشد مطمئن نیستم زیرا نامه تایپ شده هیچ‌گونه امضایی ندارد.

وی همچنین افزود: باید قید کنم که نامه ای به دستم رسیده با نامه‌ای با برخی از رسانه‌ها منتشر شده تفاوت‌هایی دارد.

* موضوع جلسه دولت و شورای نگهبان و مجلس ارتباطی به قوه قضاییه ندارد

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به این سؤال که جلسه‌ای میان شورای نگهبان، دولت و مجلس برگزار شده گفت: از این جلسه بی‌خبر نیستم اما موضوعات مطرح شده در این جلسه و کلاً خود جلسه خیلی با قوه قضاییه ارتباطی ندارد که قرار باشد در این جلسه به آن پاسخ بگویم.

* پالیزدار حکمش قطعی شده اما می‌تواند مثل هر مجرمی ادعا کند بی‌گناه است

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که پالیزدار هفته گذشته در یک محفل اعلام کرده که بی‌گناه است و صرفاً قصد داشته با اسناد و مدارکی که داشته است افکار عمومی را روشن کند و تخلفات برخی مسئولان را به اطلاع مردم برساند، برخورد قوه قضاییه با این فرد چیست، گفت: پالیزدار پس از آنکه به واسطه یکسری اتهامات دستگیر شد در دادسرا به پرونده وی رسیدگی و برای وی قرار مجرمیت صادر شد که محکوم شد.

وی ادامه داد: پس از محکومیت حکم به دیوان عالی کشور رفت و دیوان نیز حکم او را تأیید کرد و به این ترتیب حکم او قطعی شد و به این ترتیب این فرد نیز متحمل گذراندن دوره محکومیت شد اما تجربه نشان داده است که همه افراد مجرم چه در دوره گذراندن محکومت و چه در زمان آزادی ادعا می‌‌کنند که بی‌گناه هستند این فرد نیز مانند همه آنها ادعا کرده که بی‌گناه است.

وی افزود: البته اگر پالیزدار در زمانی که به مرخصی می‌رود و یا حتی آزاد می‌شود باز هم دست به اعمال مجرمانه بزند بار دیگر جرم دیگری متوجه وی شده و این بار نیز به محاکم قضایی احضار می‌شود.

* بسیاری از متهمان پرونده بیمه راهی دادگاه شده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه دادستان تهران عنوان کرده است که یکی از متهمان اصلی پرونده بیمه شناسایی شده و این پرونده یک متهم اصلی دارد، گفت: اصولاً پرونده‌هایی که دارای چند بعد است به صورت تکه تکه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در هر بخش پس از تکمیل پرونده، پرونده به دادگاه می‌رود. در مورد پرونده بیمه نیز متهمان زیادی شناسایی، دستگیر و به جرمشان رسیدگی شده است.

* در صورت مشخص شدن تخلف از سوی دولت سازمان بازرسی و دیوان عدالت رسیدگی می‌کند

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال دیگری مبنی براینکه طی روزهای اخیر علی لاریجانی رئیس قوه مقننه به شورای نگهبان نامه‌ای نوشته و در آن خطاب به شورای نگهبان از تخلفات گسترده دولت ابراز ناراحتی کرده است، واکنش قوه قضاییه در این رابطه چیست، گفت: تخلف دو جور است اگر واقعاً از طرف دولت تخلف صورت گرفته باشد قوه قضاییه ورود پیدا نمی‌کند زیرا قوه قضاییه صرفاً در جرائم ورود پیدا می‌کند اما اگر چنانچه دستگاه‌های دولتی کاری خلاف قانون انجام دهد آن وقت دیوان عدالت اداری رسیدگی به آن مورد را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در مواردی هم که جرم واقع شده در حیطه وظایف رسیدگی از سوی سازمان بازرسی کل کشور باشد این بار سازمان بازرسی ورود پیدا خواهد کرد.

* اطلاعی از پرونده تخلف مالی در شرکت هما ندارم

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه گفته می‌شود شرکت هواپیمایی هما یک تخلف مالی وسیع دارد گفت: در مورد این موضوع اطلاعی ندارم اما حتماً در مورد این موضوع بررسی کرده و در جلسات آتی اطلاع‌رسانی خواهم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد