★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ کشف شیوه تبدیل سریع خرمای نارس به رسیده وطعم دار

مرتاض، طرح رساندن و طعم دار کردن خرما را بسیار تاثیرگذار در افزایش تولید، ارتقا سطح درآمدی کشاورزان و نیز افزایش میزان صادرات این محصول دانست و اظهار داشت: در این اقدام و با توجه به ذائقه مردم کشورهای مختلف، بازارهای جهانی برای این محصول جلب خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، مبتکر کرمانی شیوه تبدیل سریع خرمای نارس به رسیده و نیز طعم دار کردن خرما به مزه های مختلف را کشف کرد.
   
اکنون دیگر در پشت دانه دانه های خرما جایی برای نگرانی کشاورزان و مسوولان باقی نمانده و این محصول گام به گام به سوی جایگاه واقعی خود در سطح جهان حرکت می کند.


'خرما' به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی، بسیار مرغوب و شناخته شده و این بار با اندیشه و همت یکی از پژوهشگران و محققان کشور شیوه ای ابداع شد تا با حفظ شرایط کاملا طبیعی و ارگانیک، خرما با طعم های جدید و مطابق با ذائقه مصرف کنندگان جهانی، حلاوت و شیرینی منحصر به فرد خود را به علاقه مندان اهدا کند.

'سامان مرتاض' پژوهشگر کرمانی روز دوشنبه در تشریح طرح ابتکاری رساندن خارک خرما و طعم دار کردن آن گفت: حاصل یک سال و نیم اندیشه و شش ماه تلاش مستمر برای جلوگیری از خسارت های وارده به محصول خرما و با استفاده از منابع علمی محدود پیرامون این امر، طرح ابتکاری رساندن خارک خرما (خرمای نارس) و طعم دار کردن آن به صورت کاملا طبیعی تدوین و اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ابتکاری خارک خرما یک هفته قبل از رسیدن از درخت جدا شده و پس از شستشو و انجام یک پروسه علمی و کارشناسی شده، ضمن رساندن و طعم دار کردن آن، ظاهر این محصول نیز از هرگونه نازیبایی و آلودگی دور می شود.

وی عنوان کرد: شستن خارک خرما در حالی صورت می گیرد که در شرایط عادی شستن خرما موجب فاسد و ترش شدن آن می شود.

وی با بیان این مطلب که طرح ابتکاری رساندن خارک خرما و طعم دار کردن این محصول با مواد کاملا طبیعی دارای تائیدیه BCS آلمان است، اظهار داشت: در برخی از کشورها با استفاده از اسانس های شیمیایی نسبت به طعم دار کردن خرما اقدام شده است اما تفاوت این دو کار در مقایسه با یکدیگر در ارگانیک نبودن پروسه و محصول نهایی تولید شده در سایر کشورها است.

به گفته مرتاض، پروسه غیر ارگانیکی که در برخی از کشورها به منظور رساندن و طعم دار کردن خرما انجام شده، مدت ماندگاری این محصول را به شدت کاهش داده است.

وی تاکید کرد: طعم دار کردن خرما با مواد کاملا طبیعی و با تاکید بر حفظ خواص اصلی این محصول در طرح ابتکاری رساندن خارک خرما و طعم دار کردن آن مورد توجه بوده است.

این محقق کرمانی گفت: در پروسه رساندن و طعم دار کردن خرما، به هیچ عنوان از مواد نانو و نیز مواد نگهدارنده و آنتی باکتریال ها استفاده نشده است.

مرتاض، این طرح ابتکاری را کمک بسیار بزرگی به کشاورزان دانست و اظهار داشت: یک شرکت ایرانی با خرید این طرح از من با استفاده از این شیوه نسبت به تولید و صادرات خرمای رسیده و طعم دار شده اقدام کرده و موفق نیز بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون طعم طبیعی هل، دارچین، قهوه و نسکافه به خرما اضافه شده است.
این محقق کرمانی افزود: با اجرای این طرح رساندن خرما و طعم دار کردن آن حداقل 50 درصد از هدر رفت این محصول به دلیل عواملی از جمله خشکیدگی خرما جلوگیری می شود.

مرتاض، طرح رساندن و طعم دار کردن خرما را بسیار تاثیرگذار در افزایش تولید، ارتقا سطح درآمدی کشاورزان و نیز افزایش میزان صادرات این محصول دانست و اظهار داشت: در این اقدام و با توجه به ذائقه مردم کشورهای مختلف، بازارهای جهانی برای این محصول جلب خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح ابتکاری رساندن خارک خرما و طعم دار کردن خرما و رطب برای حضور در جشنواره ابوظبی امارات عربی متحده عازم این کشور است و بدون شک یکی از طرح های پرطرفدار در این جشنواره خواهد بود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد