★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ معرفی تمدن کهن ایران در کانادا و اکراین

معرفی تمدن کهن ایران در کانادا و اکراین
جام جم آنلاین: رییس هیأت مدیره‌ شرکت نمایشگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری هفته‌ی فرهنگی ایران با هدف معرفی تمدن و آیین‌های کهن این سرزمین در کانادا و اکراین خبر داد.

محمدحسین برزین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: هفته‌ فرهنگی ایران در اکراین از 20 تا 27 آبان‌ماه در کی‌یف برگزار شد که در آن، علاوه بر نمایش آیین‌های بومی، لباس و تصاویر اقوام ایرانی، مراسم شاهنامه‌خوانی، نقالی و موسیقی نواحی اقوام نیز اجرا شد.

او هم‌چنین درباره‌ هفته‌ فرهنگی کانادا، توضیح داد: این اتفاق پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین‌بار در این کشور رخ داده است. این حضور در روز‌های پانزدهم و شانزدهم آبان‌ماه و در موزه‌ دانش شهر تورنتو اتفاق افتاد.

وی گفت: در این روزها، نمایشگاهی از آثار بومی ایران، عکس، لباس اقوام و سازهای ایرانی همراه کارگاه تولید زنده‌ی صنایع دستی برگزار و تئاتر «چو ایران» و رقص‌های اقوام ایرانی اجرا شد.

برزین با بیان این‌که استقبال خوبی از این نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی ایران شده است، افزود: پیش از اجرای این برنامه‌ها، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های خوبی از سوی رایزن‌های فرهنگی در کانادا و اکراین انجام شد و این اقدام، در جذب مردم این کشور‌ها بسیار اثر‌گذار بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد