★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ رییس کمیسیون آموزش مجلس: هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات کنکور90 ...

رییس کمیسیون آموزش مجلس: هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات کنکور90 نداریم

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات کنکور90 نداریم و معتقد هستیم که هماهنگی لازم در این زمینه بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد که در این عدم هماهنگی سهم آموزش و پرورش بیشتر است


رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات کنکور90 نداریم و معتقد هستیم که هماهنگی لازم در این زمینه بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد که در این عدم هماهنگی سهم آموزش و پرورش بیشتر است.

دکتر علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به این‌که آموزش و پرورش باید بار اطلاعات و برخورداری آزمون‌های سراسری و یکنواختی آزمون دانش آموزان را به وزارت علوم و سازمان سنجش گزارش دهد، افزود: متاسفانه هنوز این وزارتخانه انسجام لازم را در این زمینه ندارد و انسجام لازم با گذشت یکسال از حضور حاجی‌بابایی هنوز در آموزش و پرورش برقرار نشده است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت تصریح کرد: اخیرا طی تماسی که با سازمان سنجش داشتیم از نحوه وضعیتی که آموزش و پرورش باید در مورد کنکور 90 اعلام کند گله‌مند بودند و روشی را که این وزارتخانه پیشنهاد کرد، عملی نمی‌دانستند.

وی اظهارکرد: طبق تصمیمی که مجلس پس از مذاکرات و گزارشات ارائه شده از سوی وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش برای زمان دقیق حذف کنکور مشخص کرده بود، مقرر شد تا سال 92 کنکور به طور کامل حذف شود و حدود 2 ماه پیش نیز به وزارت علوم اعلام کردیم تا کمیته ماده 4 قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها نظر نهایی خود را اعلام کند که در صورت اظهارنظر نهایی، ما اصلاح لازم را در قانون در مجلس به عمل آوریم؛ اما هنوز متاسفانه نظری به ما اعلام نشده و پیگیر آن هستیم.

عباسپور تصریح کرد: ما منتظر هستیم تا هرچه سریع‌تر جلسه کارگروه کنکور 90 برگزار شده و نحوه تاثیر سوابق تحصیلات دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش اعلام شود.

وی ادامه داد: با صحبتی که اخیرا با رییس سازمان سنجش داشته‌ام از وی درخواست کردم تا هرچه سریع‌تر گزارش این سازمان را در مورد جزئیات کنکور 90 ارائه دهند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اخیرا نامه‌ای را رسما به وزارت علوم نوشته‌ایم و خواسته‌ایم گزارشی از آخرین تصمیمات کمیته ماده 4 را به اطلاع مجلس برساند و پیگیر قضیه پاسخ این نامه هستیم، چرا که وزیر علوم ریاست و مسئولیت کمیته ماده 4 قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را بر عهده دارد و این کمیته متشکل از وزرای علوم، آموزش و پرورش و بهداشت، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رییس سازمان سنجش است.

به گفته وی، جلسه کارگروه کمیته ماده 4 قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها باید به طور مرتب برگزار شده و نتیجه نهایی را به مجلس اعلام کنند؛ اما در حال حاضر خبری از جزئیات کنکور 90 نداریم و حتی نمی‌دانیم که قرار است چند درصد از سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سال آینده لحاظ شود. بنابراین منتظر هستیم تا هرچه سریع‌تر سازمان سنجش به جمع بندی برسد و نظر خود را اعلام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد