★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ انتشار مستندات پلیس درباره حادثه سعادت آباد: کارمان درست بود

در تاریخ 6 آبان سال جاری قاتل طی یک تماس تلفنی با مقتول و تهیه یک قبضه سلاح سرد(چاقو) به سمت دفتر کار مقتول می‌رود. لیکن به علت عدم حضور مقتول در دفتر از محل دور شده و به آژانس (ت-ت) مراجعه و درخواست سرویس برای عزیمت به شهرک غرب را می‌کند.
نیروی انتظامی آخرین مستندات حادثه میدان کاج سعادت آباد را که به دستور فرمانده نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفته منتشر کرد.

به گزارش فارس،‌ به نقل از اطلاع‌ر‌سانی نیروی انتظامی‏‏، در راستای این دستور نیروی انتظامی با بکارگیری کارشناسان خبره خود اقدام به بررسی اسناد و مدارک و اظهار نظرات شهود و تحقیقات محلی از مطلعان در صحنه جرم کرد که نتایج آن به شرح ذیل است.

درگیری به وجود آمده بر اثر رابطه عشقی و غیراخلاقی بود که بین قاتل (ی- ج) و مقتول (م-ح) بر سریک زن (س) وجود داشت که نهایتاً منجر به درگیری و قتل یکی از در مورخ 6 آبان سال جاری آنها شد.



در تاریخ 6 آبان سال جاری قاتل طی یک تماس تلفنی با مقتول و تهیه یک قبضه سلاح سرد(چاقو) به سمت دفتر کار مقتول می‌رود. لیکن به علت عدم حضور مقتول در دفتر از محل دور شده و به آژانس (ت-ت) مراجعه و درخواست سرویس برای عزیمت به شهرک غرب را می‌کند.

آژانس مذبور در ساعت 9.50 دقیقه یک دستگاه خودرو به رانندگی شخصی به نام (ک) اعزام می‌کند.

قاتل پس از سوار شدن بر خودرو و طی مسافت کوتاهی متوجه می‌شود که مقتول در جلوی دفتر کار ( آژانس مسکن) حضور دارد. لذا از خودرو پیاده به طرف مقتول رفته و با وی درگیر می‌شود. قاتل با سلاح سردی (چاقو) که از قبل تهیه کرده بود وی را مجروح کرد.

درساعت 9 و 55 دقیقه و 28 ثانیه یکی از شهروندان که شاهد این درگیری بود با پلیس 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد که اولین واحد در ساعت 9 و 59 دقیقه در سر صحنه حاضر می‌شود و با توجه به نزدیکی بیمارستان مدرس به صحنه جرم مجروح توسط عوامل درمانی این بیمارستان با یک عدد برانکارد چرخدار و یک عدد کپسول اکسیژن بلافاصله به این بیمارستان منتقل می‌شود.

همزمان که مجروح روی زمین افتاده بود یک پزشک رهگذر که از آنجا می‌گذشت با مشاهده وضعیت مجروح که خون زیادی از او رفته بود به مأموران توصیه می‌کند مجروح حتماً باید توسط کادر پزشکی به بیمارستان منتقل شود.

مجروح در ساعت 10 و 5 دقیقه در این بیمارستان پذیرش شد و تحت درمان قرار گرفت و در ساعت 10 و 30 دقیقه توسط 2 پزشک متخصص معاینه مجدد ‌شد که به منظور درمان و معالجه در ساعت 10 و 45 دقیقه به اطاق عمل اعزام و تحت عمل جراحی قرار گرفت که علی رغم تلاش پزشکان مجروح در ساعت 13 همان روز بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.

همزمان با انتقال مجروح به بیمارستان ماموران کلانتری 134 شهرک غرب که در محل حاضر بودند قاتل را که تهدید به خودکشی می‌کرد در ساعت 10 و 11 دقیقه با شگردهای پلیسی و اقدامات مشاوره‌ای آرام و وی را دستگیر کردند.

مدت زمان بر زمین ماندن مجروح با فرض اینکه قاتل بلافاصله پس از کرایه اتومبیل از آژانس که ساعت 9 و 50 دقیقه است و انتقال مجروح به بیمارستان در ساعت 10 و 5 دقیقه گزارش شده، حداکثر 15دقیقه است.

با تحقیقات به عمل آمده و مستندات موجود مشخص شده است که از زمان وقوع حادثه تا زمان حضور ماموران در صحنه 4 دقیقه و 5 ثانیه طول کشیده است که با حضور ماموران در صحنه تنها 5 دقیقه و 28 ثانیه به طول انجامید تا مجروح به بیمارستان مدرس منتقل شود.

همچنین متهم پس از 11 دقیقه شناسایی و دستگیر شد. طولانی‌ترین فیلم تهیه شده از صحنه جرم نیز 9 دقیقه و 12 ثانیه است که بلافاصله توسط یکی از شهروندان ضبط و تهیه شده است و تنها 4 دقیقه و 5 ثانیه طول می‌کشد که تمام هماهنگی‌های لازم برای انتقال مجروح به بیمارستان صورت پذیرد.

با توجه به اینکه از زمان سوار شدن قاتل بر خودروی آژانس و درگیری و انتقال مجروح به بیمارستان فقط 15 دقیقه به طول انجامیده است از این 15 دقیقه پلیس بعد از 5 دقیقه در سر صحنه حاضر و در مدت 5 دقیقه تمام هماهنگی‌ها در راستای انتقال وی به بیمارستان صورت گرفته است.

برابر بند 3 از ماده 3 قانون بکارگیری سلاح مصوب 18/1/1373 که اشعار می‌دارد در صورتی که ماموران مشاهده کنند یکی یا چند نفر مورد حمله واقع شده حق بکارگیری سلاح را دارند پس بنا به استناد و استدلال قانون مذکور موضوع استفاده از سلاح توسط ماموران در این واقعه منتفی است و از طرفی مستند به مواد 61 و 62 از قانون مجازات اسلامی که در متن خود تبیین داشته اولا دفاع با تجاوز و خطر باید متناسب باشد و دوم اینکه مقاومت و قصد فرار در مقابل قوای انتظامی در زمان دستگیری از سوی متهم واقع شود که در این مقوله متهم نه قصد حمله و نه مقاومت نسبت به ماموران را داشته که ماموران از سلاح استفاده کنند از طرفی وفق ماده 18 آئین دادرسی کیفری مصوب 1378 که چهار وظیفه را برای ضابطان دادگستری به محض اطلاع از وقوع جرم در جرائم مشهود احصاء نموده که عبارتند از:

الف-حفظ آلالت و ادوات‏،آثار و علائم جرم

ب- جلوگیری از فرار متهم یا تبانی

ج- تحقیقات محلی

د- اطلاع رسانی به مقام قضایی که تمام این موارد از سوی ماموران حاضر در صحنه جرم رعایت شده است.

اگر چه عملکرد پلیس در این حادثه توسط رسانه‌های گروهی به ناحق مورد هجمه تبلیغاتی قرار گرفته است، لیکن نیروی انتظامی معتقد است ماموران به وظایف خود به درستی عمل کرده و با مهارت و تسلط کامل صحنه را مدیریت کرده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد