★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ توصیه وزارت بهداشت حجاج ، ولیمه خود را یک هفته تاخیر

توصیه وزارت بهداشت
حجاج ، ولیمه خود را یک هفته به تاخیر بیندازند
جام جم آنلاین: معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به بازگشت حجاج و برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای نوع A‌ به آنان توصیه کرد تا ولیمه خود را یک هفته به تاخیر بیندازند.

به گزارش ایرنا ، محمود نبوی افزود: چون بیماری آنفلوانزای نوع A‌ در افراد مبتلا، ممکن است تا یک هفته بدون علامت باشد و این افراد، بیماری را به دیگران منتقل کنند به حجاج توصیه می‌شود مهمانی بازگشت خود را با یک هفته تاخیر برگزار کنند.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است حجاج از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن تا یک هفته پرهیز کنند و در این مدت، دید و بازدید نداشته باشند.

به گفته نبوی، حجاج باید در طول یک هفته، حتما از استراحت و تغذیه مناسب برخوردار باشند، مایعات فراوان بنوشند و از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.

وی به حجاج همچنین توصیه کرد: در صورت عطسه و سرفه ، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و دست‌ها را مکرر با آب و صابون بشویند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌ها خاطرنشان کرد: در صورتی که طی هفته اول بازگشت حجاج به کشور، علایم آنفلوانزا یعنی تب ، گلودرد و سرفه یا علایم سرماخوردگی بروز کرد ، فورا به مراکز بهداشتی درمانی یا پزشک مراجعه کنند و یادآور شوند که اخیرا از عربستان برگشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد