★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ بهای خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب کشاورزان شمالی واریز شد

بهای خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب کشاورزان شمالی واریز شد
جام جم آنلاین: سرپرست سازمان چای کشور از پرداخت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای تا پایان نیمه اول مهرماه سال جاری به حساب چایکاران استانهای گیلان و مازندران خبر داد.

علی محرر در گفتگو با  مهر افزود: تمام مطالبات کشاورزان چایکار استانهای شمالی از اول تا 15 مهرماه سالجاری به مبلغ 15 میلیارد و417 میلیون و 889 هزار و 400 ریال برای طلب کشاورزان چایکار در نیمه اول مهرماه به حساب مهر گستر بانک کشاورزی واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضرتنها مطالبات چایکاران برای خرید تضمینی برگ سبز چای درنیمه دوم مهرماه سال جاری باقی مانده که در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

سرپرست سازمان چای کشورهمچنین درباره تاخیر در پرداخت بهای برگ سبز چای از کشاورزان چایکار استانهای شمالی پوزش و عذرخواهی کرد.

وی افزود: در سال زراعی جاری میزان کل برگ سبز چای تضمینی خریداری شده 115 میلیون و 196 هزار و 38 کیلوگرم بوده که از این میزان 24 هزار و 352 تن درجه یک و 90 هزار و 844 تن در جه دو که مقدار 25 هزار و 919 تن چای خشک تولید شده است.

محرر اظهارداشت: تاکنون 333 میلیارد و 596 میلیون و 844 هزار ریال از مطالبات کشاورزان چایکار به حساب مهر کارت و مهر گستر آنها واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری تعداد 165 کارخانه چایسازی با سازمان چای عقد قرارداد داشتند که بیش از 162واحد چایسازی به خرید تضمینی برگ سبز چای ازچایکاران مشغول بوده‌اند.

سرپرست سازمان چای کشور گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری 100 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای عملیات بهزراعی به چایکاران کشور پرداخت می‌‌شود.

وی افزود: در سفر استانی سال گذشته رئیس جمهور به استان گیلان، 150میلیارد ریال برای اجرای عملیاتهای بهزراعی در باغهای چای تخصیص یافت که 50 میلیارد ریال از این مبلغ تا زمان برداشت بصورت تسهیلات به کشاورزان پرداخت و بقیه به شروع بهزراعی از ابتدای آذرماه جاری موکول شد.

محرر ادامه داد: برای عملیات هرس کف‌ بر هر هکتار باغ چای 18 میلیون ریال، هرس کمربر هر هکتار هفت میلیون ریال و تغذیه و نگهداری باغهای چای ازجمله خرید کود سه میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی در ادامه ضمن عذرخواهی مجدد از چایکاران درباره تاخیر در پرداخت بهای برگ سبز چای از تمام کسانیکه در سال زراعی جاری با سازمان چای کشور همکاری و تعامل داشته‌اند، تشکر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد