★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★★★™Google★★★

★ ایجاد مرکز طرح‌های کلان فناوری ملی

سلطانخواه خبر داد:
ایجاد مرکز طرح‌های کلان فناوری ملی
جام جم آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ایجاد مرکز طرح‌های کلان فناوری ملی خبر داد و گفت: برای مدیریت نظارت بر پیشرفت طرح‌های کلان ملی و رصد کلیه امور مربوط به پیشرفت طرح‌ها، مرکز طرح های کلان فناوری ملی در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ایجاد شد.

نسرین سلطانخواه در گفتگو با مهر درباره جزئیات طرح های کلان فناوری ملی گفت: برخی از طرح های کلان ملی مانند طرح گداخت و طرح شتابگر ملی در مجموعه طرح های بلند مدت هستند و زمان طولانی برای رسیدن به نتیجه لازم دارند اما امیدواریم برخی طرح های کلانی ملی مانند رادیو داروها، تولید داروهای وارداتی و سلول های بنیادین تا پایان امسال به نتیجه برسند.

وی با ابراز امیدواری درباره به نتیجه رسیدن طرح ساخت واکسن آنفلوآنزا تا سال آینده گفت: هر طرح کلان ملی یک شورای راهبردی خاص دارد که سیاست های کلی حاکم بر روند اجرای طرح در آن شورا تصمیم گیری می شود این شوراها به طور مرتب در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در سال 89 چندین طرح کلان ملی دیگر با دستگاه ها منعقد می شود ، درباره تعداد طرح های کلان ملی در حوزه فناوری که تا پایان امسال خواهیم داشت ، گفت: سال گذشته 9 طرح کلان ملی داشتیم که تعداد این طرحها در سال 89 بیشتر می شود.

سلطانخواه درباره محل تأمین اعتبار طرح های کلان ملی فناوری ، گفت: بخشی از اعتبارات مورد نیاز طرح های کلان از محل قانون یک درصد که مربوط به خود دستگاه ها و شرکت های دولتی می شود یا بند «ط» قانون بودجه که بر اساس آن دستگاه ها می توانند تا 2 درصد اعتبارات هزینه ای یا تملک دارایی خود را به امور پژوهش اختصاص دهند تأمین می شود همچنین بخش دیگر اعتبارات از طریق معاونت علمی و فناوری فراهم خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد